Τετάρτη 4 Απριλίου 2012

5 Δελτία τύπου από τη ΝΟΔΕ Έβρου

1. Καταπολέμηση παράνομης μετανάστευσης:
57 χιλιάδες λαθρομετανάστες διέσχισαν τα ελληνοτουρκικά σύνορα το 2011-Η Τουρκία διατηρεί την κατάργηση βίζας με χώρες που βρίσκονται στη μαύρη λίστα της ΕΕ
Με αφορμή τις χθεσινές δηλώσεις του εκπροσώπου Τύπου της FRONTEX, κ. Michal Parzyzek, όπου ανέφερε ότι "σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση δεν υπάρχει παρόμοια κατάσταση με την ελληνική και ότι η Ελλάδα χρειάζεται βοήθεια, καθώς δεν μπορεί να αντιμετωπίσει μόνη της τόσο μεγάλη εισροή μεταναστών", οι ευρωβουλευτές της ΝΔ, κ.κ. Γιώργος Κουμουτσάκος και Γιώργος Παπανικολάου κατέθεσαν σχετική γραπτή ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Αναφερόμενοι σε επιβεβαίωση του αρμοδίου για θέματα διεύρυνσης Επιτρόπου, κ. Füle, ότι η Τουρκία έχει συνάψει και συνεχίζει να συνάπτει συμφωνίες απαλλαγής από την υποχρέωση θεώρησης με χώρες που βρίσκονται στη μαύρη λίστα της ΕΕ, οι δύο ευρωβουλευτές ζητούν να πληροφορηθούν εάν η Ε. Επιτροπή προτίθεται να πάρει περαιτέρω μέτρα και ποιά, προκειμένου να εμποδίσει την Τουρκία να χρησιμοποιεί πρακτικές που αυξάνουν τον κίνδυνο να χρησιμοποιείται το τουρκικό έδαφος ως χώρα διέλευσης για παράνομη μετανάστευση.

Τέλος, δεδομένου ότι σύμφωνα με τη Frontex, η εισροή μεταναστευτικών κυμάτων από την Τουρκία σε έδαφος της Ευρωπαϊκής Ένωσης συνεχώς αυξάνεται, οι Έλληνες ευρωβουλευτές έθεσαν το θέμα της ορθής αξιοποίησης των 440 εκατομμυρίων που λαμβάνει η Τουρκία μέσω του Μηχανισμού Προενταξιακής Βοήθειας για την περίοδο 2011-2013 και αν η Επιτροπή εξετάζει να επιβληθούν εξ αυτού του λόγου κυρώσεις.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Ιδιαίτερη βαρύτητα έχουν οι δηλώσεις που έκανε o εκπρόσωπος της FRONTEX στις 2 Απριλίου 2012, τονίζοντας ότι "σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση δεν υπάρχει παρόμοια κατάσταση με την ελληνική και ότι η Ελλάδα χρειάζεται βοήθεια, καθώς δεν μπορεί να αντιμετωπίσει μόνη της τόσο μεγάλη εισροή μεταναστών". Υπογράμμισε επίσης ότι "ο έλεγχος των συνόρων από μόνος του δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα της παράνομης μετανάστευσης στην Ελλάδα, σημειώνοντας ότι μόνο μέσω της συμφωνίας και της συνεργασίας με τις γειτονικές χώρες και τις χώρες προέλευσης των μεταναστών, θα υπάρξει καλύτερη διαχείριση των συνόρων χαρακτηρίζοντας περίπλοκη την κατάσταση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας".

Δεδομένων α) της μεγάλης βαρύτητας των εν λόγω δηλώσεων του εκπροσώπου της FRONTEX και β) του γεγονότος ότι η Ελλάδα αποτελεί χώρα-σύνορο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ερωτάται η Επιτροπή:

- Συμφωνεί με τις διαπιστώσεις αυτές; Εάν συμφωνεί, δεδομένης της σοβαρότητας της κατάστασης, πιστεύει ότι πρέπει να προτείνει νέες δράσεις ή ακόμα και έκτακτη χρηματοδότηση -πέραν των προβλεπόμενων πόρων- για την αντιμετώπιση του προβλήματος της παράνομης μετανάστευσης;

- Λαμβάνοντας υπόψη την απάντηση της Επιτροπής στην ερώτηση E-011958/2011, όπου αναφέρεται ότι η Τουρκία συνεχίζει να συνάπτει συμφωνίες απαλλαγής από την υποχρέωση θεώρησης με χώρες που βρίσκονται στη μαύρη λίστα της ΕΕ, θεωρεί ότι η μη συμμόρφωση με τα πρότυπα της ΕΕ αποτελεί αιτία κωλύματος των διαπραγματεύσεων;

- Σε ποιο άλλο μέτρο προτίθεται να προβεί, προκειμένου η Τουρκία να σταματήσει να χρησιμοποιεί πρακτικές, οι οποίες σύμφωνα με την προαναφερθείσα απάντηση "αυξάνουν τον κίνδυνο να χρησιμοποιείται το τουρκικό έδαφος ως χώρα διέλευσης για παράνομη μετανάστευση";

- Είναι ικανοποιημένη με τον τρόπο που η Τουρκία αξιοποιεί την χρηματοδότηση που λαμβάνει μέσω της Συνιστώσας I του Μηχανισμού Προενταξιακής Βοήθειας (IPA), και αν όχι, σε ποιες ενέργειες πιστεύει ότι πρέπει να προβεί;

2. Δήλωση του ευρωβουλευτή της Ν.Δ. κ. Γ. Παπανικολάου με αφορμή την ανακοίνωση του Υπ. Προστασίας του Πολίτη σχετικά με την συνάντηση του Υπουργού, κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη με την Ευρ. Επίτροπο για θέματα Eσωτερικών Υποθέσεων κα. Σ. Μάλμστρομ.
Από την χθεσινή συνάντηση και τις δηλώσεις της κα. Μάλμστρομ για το θέμα των χειρισμών του Υπουργείου στο ζήτημα της παράνομης μετανάστευσης, προκύπτουν για άλλη μια φορά τα αυτονόητα:

1) Τα κέντρα υποδοχής και κράτησης παράνομων μεταναστών είναι απαραίτητα, δεν επιλύουν όμως από μόνα τους το πρόβλημα της παράνομης μετανάστευσης στην χώρα. Αντίθετα, θα πρέπει να συνδιαστούν με μια ολοκληρωμένη εθνική στρατηγική για την μετανάστευση (από την πρώτη στιγμή που κάποιος διέρχεται παράνομα τα σύνορα της χώρας έως την επαναπροώθησή του), η οποία σήμερα είναι ανύπαρκτη.
2) Η διαδικασία απόδοσης ασύλου στην Ελλάδα, ώστε να επαναπροωθούνται άμεσα εκείνοι που δεν δικαιούνται άσυλο, εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά χρονοβόρα και αναποτελεσματική. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η αδυναμία λειτουργίας της νέας υπηρεσίας ασύλου εξαιτίας έλλειψης προσωπικού.
3) Η Ελλάδα και αυτό τονίστηκε επανειλλημμένως, δεν έχει αξιοποιήσει παρά ελάχιστους από τους διαθέσιμους ευρωπαϊκούς πόρους από τα σχετικά κοινοτικά ταμεία. Συγκεκριμένα, έχει αξιοποιήσει λιγότερα χρήματα από το 15% του συνόλου των κονδυλίων.
4) Το γεγονός ότι η Ελλάδα υπέβαλε το πρώτο σχέδιο του ετήσιου προγράμματος για την αντιμετώπιση των παράνομων μεταναστευτικών ροών στις 30 Ιανουαρίου 2011, δηλαδή με 3 μήνες καθυστέρηση, όπως η ίδια η Επίτροπος σημειώνει σε απάντησή της μετά από ερώτησή μου, επιβεβαιώνει την αναποτελεσματικότητα – γνωστή στις Βρυξέλλες – των πολιτικών και γραφειοκρατικών χειρισμών του Υπουργείου τα τελευταία δύο χρόνια.
5) Μόνο για το 2011, η συγχρηματοδότηση της ΕΕ για τη δημιουργία κέντρων ελέγχου και κράτησης αυξήθηκε από 2,25 εκατομμύρια EUR στο αρχικό, σχέδιο σε 7,5 εκατομμύρια EUR στην τελική εκδοχή του ετήσιου προγράμματος. Παρά τις εξαγγελίες, από αυτά τα ποσά ούτε ένα ευρώ δεν έχει αξιοποιηθεί. Το ξέρει ο Υπουργός, το ξέρει και η Επίτροπος. Αυτή είναι η αλήθεια.

Σε μια αποστροφή των δηλώσεών της, η Επίτροπος σημείωσε πως «το θέμα της μετανάστευσης θα είναι στην ατζέντα για πολύ καιρό και δεν τελειώνει επειδή θα υπάρξουν εκλογές στη χώρα». Αυτή η τοποθέτηση, αποτελεί την πλέον επίσημη ευρωπαϊκή απάντηση προς το Υπουργείο και καταδεικνύει πως το μεταναστευτικό δεν προσφέρεται για προεκλογική κατανάλωση. Αντίθετα, απαιτεί ολοκληρωμένο σχεδιασμό, συνέχεια και συνέπεια στο ζήτημα της διαχείρισης των παράνομων μεταναστευτικών ροών.

3. Ο Εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας, κ. Γιάννης Μιχελάκης, αναφερόμενος στη δήλωση Παπακωνσταντίνου (εκπομπή «ΝΕΟΙ ΦΑΚΕΛΟΙ», τηλεόραση ΣΚΑΪ) ότι ο κ. Βενιζέλος, σε αντίθεση με άλλα στελέχη της κυβέρνησης Παπανδρέου, είδε «το συνολικό κείμενο του Μνημονίου», ήταν στην υποτιθέμενη «διαπραγμάτευση» και έκανε σχετικά «σχόλια» στο κείμενο, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Ενώ σχεδόν όλοι οι υπουργοί της κυβέρνησης Παπανδρέου, ακόμη και η τότε υπουργός Οικονομίας, γνώριζαν μόνο το τμήμα του Μνημονίου, που αφορούσε στις αρμοδιότητές τους, ο κ. Βενιζέλος μετείχε στη σύνταξή του, όχι μόνον ως κυβερνητικό στέλεχος, αλλά και ως νομικός.
Είναι, γι’ αυτό, διπλά συνένοχος στις μοιραίες αποφάσεις που – όπως συνομολογούν οι πάντες, αλλά και οι κορυφαίοι “σύντροφοί” του – οδήγησαν τη χώρα στην καταστροφή.
Ο κ. Παπακωνσταντίνου –έστω και αργά- καρφώνει τον κ. Βενιζέλο. Αποκαλύπτει, έτσι, ότι και ο νέος αρχηγός του είναι υπόλογος, στο ίδιο έγκλημα, τουλάχιστον όσο και ο προκάτοχός του.
Όπως σ’ όλα τα άλλα, έτσι και σε ό,τι αφορά το μνημόνιο, τι Παπανδρέου, τι Βενιζέλος!!».

4. Ο Αναπληρωτής Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Υγείας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μ. Αγγελάκας, με αφορμή τα τελευταία γεγονότα στο χώρο της Υγείας, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Τις τελευταίες ημέρες συμβαίνουν πρωτόγνωρα γεγονότα στο χώρο της Υγείας. Πραγματοποιούνται κρίσεις στις ΔΥΠΕ, προετοιμάζονται διορισμοί ιατρών στο ΙΚΑ [νυν ΕΟΠΥΥ] και ανανεώνονται οι θητείες διοικητών των νοσοκομείων που λήγουν στο τέλος Απριλίου. Και όλα αυτά ενώ η χώρα εισέρχεται σε προεκλογική περίοδο.
Δεν έχει αντιληφθεί ο κ. Λοβέρδος ότι το ΠΑΣΟΚ απέρχεται; Δεν θα ήταν καλύτερα να ασχοληθεί στο λίγο χρόνο που του απομένει με τα νοσοκομεία τα οποία έχει οδηγήσει σε διάλυση με την πολιτική του;
Εμείς λέμε απλά ότι καμιά από τις αποφάσεις αυτές δεν θα ισχύσει».

5. Παρουσίαση Κοινωνικής Πρότασης ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Αθήνα, 30 Μαρτίου 2012

Σε εποχές που η κοινωνία μας δοκιμάζεται καθημερινά από τις συνέπειες της κρίσης είναι βασικό καθήκον της Πολιτείας να θεσπίσει μέτρα με τα οποία θα θωρακίσει τους νέους που σπουδάζουν. Πρόκειται για τη γενιά που θα αποτελέσει το αύριο της Ελλάδας και την ελπίδα για την ανάκαμψη της χώρας.

Σε αυτά τα πλαίσια, με κεντρικό σύνθημα «Είμαστε η γενιά που τα αλλάζει όλα» πραγματοποιήθηκε στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, παρουσία 1.500 φοιτητών, η παρουσίαση της Κοινωνικής Πρότασης της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ όπου ως επίκεντρό έχει τον ίδιο τον φοιτητή. Στόχος μας είναι να μπουν οι βάσεις ώστε να αποκτήσει η τριτοβάθμια εκπαίδευση ένα κοινωνικό χαρακτήρα ώστε όλοι οι νέοι να έχουν τα ίδια δικαιώματα και τα ίδια προνόμια στη μόρφωση.

Ειδικότερα, ορισμένα βασικά σημεία της κοινωνικής πρότασης της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ είναι:

Κοινωνική Μέριμνα για τους φοιτητές και σπουδαστές:

• Οικονομική ενίσχυση των φοιτητών – σπουδαστών με τη χρήση προαιρετικών άτοκων δανείων.
• Ειδική μέριμνα για φοιτητές - σπουδαστές που οι γονείς τους είναι άνεργοι ώστε να μπορούν να παίρνουν το επίδομα ενοικίου .
• Μέσα από τη σύμπραξη των ιδρυμάτων και ιδιωτών (ΣΔΙΤ) δημιουργία νέων εγκαταστάσεων με εστίες, αξιοποιώντας τη δημόσια περιουσία.
• Διεύρυνση των κοινωνικοοικονομικών κριτηρίων βάσει των οποίων θα γίνονται δεκτοί οι φοιτητές και οι σπουδαστές στις φοιτητικές εστίες.
• Δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο σε όλους τους χώρους των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.
• Επαναφορά της επιδότησης φορητών υπολογιστών.
• Παροχή δωρεάν πακέτων εκμάθησης στους φοιτητές-σπουδαστές.
• Μείωση 10% στα παράβολα για τις συναλλαγές των φοιτητών με το δημόσιο .
• Επανεξέταση των κριτηρίων μετεγγραφής .
• Δημιουργία Κέντρου Ψυχολογικής Υποστήριξης Φοιτητών - σπουδαστών σε κάθε Πανεπιστήμιο και ΤΕΙ .
• Αξιοποίηση μη χρησιμοποιούμενων χώρων στα Ιδρύματα για τη δημιουργία υποδομών ατομικής και ομαδικής άθλησης
• . Μείωση των φοιτητικών εισιτηρίων σε αστικά και υπεραστικά ΜΜΜ κατά 50%.


Ενίσχυση της φοιτητικής απασχόλησης και επιχειρηματικότητας:

• Απασχόληση προπτυχιακών Φοιτητών - Σπουδαστών σε ερευνητικά προγράμματα των ΑΕΙ.
• Μερική απασχόληση φοιτητών ή σπουδαστών στη διοικητική και τεχνική υποστήριξη των Ιδρυμάτων.
• Οργάνωση προγραμμάτων παροχής εθελοντικής εργασίας προς κοινωφελείς φορείς και ιδρύματα.
• Ευέλικτα προγράμματα μαθημάτων για τους εργαζόμενους φοιτητές – σπουδαστές.
• Προσμέτρηση της πρακτικής άσκησης ως προϋπηρεσία στον Ιδιωτικό και το Δημόσιο τομέα.
• Ενίσχυση της φοιτητικής επιχειρηματικότητας (Startups) .

Παροχή πιστοποίησης ατομικών δεξιοτήτων:

• Απόκτηση Επάρκειας Γνώσης Ηλεκτρονικών Υπολογιστών .
• Δημιουργία Κέντρων Γλωσσομάθειας .


Μεταρρυθμίσεις για βελτίωση της φοιτητικής καθημερινότητας:

• Δημιουργία του Κέντρου Εξυπηρέτησης Φοιτητών (ΚΕΦ) .

• Σύσταση ειδικής Ανεξάρτητης Διοικητικής Αρχής (ΑΔΑ) για την προάσπιση των συμφερόντων των φοιτητών και σπουδαστών.
• Απλούστευση των διαδικασιών και ελαχιστοποίηση της χρονικής τους διάρκειας για την εξυπηρέτηση φοιτητών και σπουδαστών με αναπηρία .
• Δημιουργία της «Κάρτας Φοιτητή - Σπουδαστή».



Αποτελεσματικότερη Σύνδεση της Εκπαίδευσης με την Αγορά Εργασίας:

• Ριζική αναμόρφωση των Γραφείων Διασύνδεσης και Σταδιοδρομίας.
• Ύπαρξη Συμβούλου Σταδιοδρομίας .
• Στήριξη της Νεανικής Επιχειρηματικότητας

Διαβάστε ολόκληρη την Κοινωνική Πρόταση της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ στην ιστοσελίδα: http://dap.gr/koinoniki-protasi


Από το Γραφείο Τύπου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

pdf

Πίσω στην κορυφή της σελίδας

Grab this Widget