Παρασκευή, 22 Φεβρουαρίου 2013

H συμβατική υποχρέωση της Saos FERRIES !

Αγαπητοί διαχειριστές του samothrakisnea. Με αφορμή το χρόνιο πρόβλημα, το νησί μας να μένει χωρίς συγκοινωνία κάθε φορά που το πλοίο της γραμμής μας πάει για service ή ακινητοποιείται από βλάβη, και με αφορμή προχθεσινό σχετικό άρθρο του blog σας, σας κοινοποιώ κάποια στοιχεία από το προσωπικό μου αρχείο




Ανταπόκριση από την Συνέντευξη τύπου του κ. Μανούση.
 Εφημ. ΓΝΩΜΗ, Kική Hπειρώτου Δευτέρα 23 Φεβρουάριος 2009.

Πακέτο προσφορών και υποσχέσεων από τον Φώτη Μανούση
Μειώσεις στις τιμές των εισιτηρίων, προσφορές για συγκεκριμένες κατηγορίες κατοίκων, δρομολόγηση δεύτερου πλοίου που θα είναι διαρκώς stand by, αλλά και ενός καταμαράν, περιλαμβάνονται στα μελλοντικά σχέδια της SAOS FERRIES, έτσι όπως τα ανακοίνωσε ο ιδιοκτήτης της Φώτης Μανούσης, λίγες μέρες πριν ανακοινωθεί από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας το όνομα της εταιρείας που θα αναλάβει την απευθείας ανάθεση της γραμμής Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη και λίγες εβδομάδες πριν τη διεξαγωγή του διεθνούς διαγωνισμού για την επιδότησή της.
Αυτή άλλωστε είναι η βασική προϋπόθεση για να υλοποιηθούν τα περισσότερα από τα σχέδια αυτά: να λάβει η εταιρεία SAOS την επιδότηση της γραμμής.
Όπως μάλιστα τόνισε ο κ. Μανούσης στους δημοσιογράφους, το πρωί του Σαββάτου: Θέλω να είμαι ειλικρινής μαζί σας… όλα αυτά θα τα κάνουμε γιατί παίρνοντας κάποια ποσά επιδότησης, μπορούμε να τα κάνουμε. Θα θέλαμε να τα κάνουμε και πριν από ένα χρόνο και δύο χρόνια. Μη νομίζετε όμως ότι είναι εύκολο, όταν αντιμετωπίζει κανείς οικονομικά θέματα κι οικονομικά προβλήματα.
Ο ιδιοκτήτης της εταιρείας ξεκαθάρισε ότι ακόμη δεν του έχει ανακοινωθεί επισήμως ότι θα αναλάβει την απευθείας ανάθεση, έως ότου γίνει ο διαγωνισμός στις 6 Απριλίου, σημείωσε ωστόσο πως ο προσανατολισμός του υπουργείου είναι μέχρι την ημερομηνία του διαγωνισμού να δώσει αυτή την επιδότηση, γι’ αυτές τις μέρες που μένουν σ’ εμάς, με απευθείας ανάθεση. Ελπίζουμε πως αύριο-μεθαύριο θα οριστικοποιηθεί αυτό.
Τότε και σήμερα
Ο κ. Μανούσης έκανε ιδιαίτερη αναφορά σχετικά με την αρχική ανάμειξή του στην εταιρεία SAOS και όπως τόνισε, από εκεί και πέρα, η εταιρεία άρχισε να μεγαλώνει, να παίρνει άλλες γραμμές κι άλλα πλοία, φτάνοντας σ’ ένα σημείο αξιοζήλευτο, όπως υπογράμμισε ο ίδιος για πολλές άλλες ακτοπλοϊκές εταιρείες. Μίλησε ακόμη για τα γεγονότα που στα τέλη του 2008 δημιούργησαν σοβαρά προβλήματα στη συγκοινωνία του νησιού, λέγοντας και πάλι πως είχαν σαν στόχο να πληγεί η εταιρεία.
Γίνατε γνώστες τον τελευταίων καιρό των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η εταιρεία. Ίσως η απότομη, ραγδαία ανάπτυξή μας, ίσως το γεγονός ότι σε πολλές εταιρείες προκαλέσαμε δυσαρέσκεια. Προσπάθησαν να μας θίξουν, να μας χτυπήσουν σαν εταιρεία κι ίσως σε κάποιους τομείς το πέτυχαν. Θα σας θυμίσω τις απεργίες που συνέβησαν πριν δύο μήνες, στη συνέχεια την επίσχεση εργασίας, η οποία έγινε ξαφνικά κι απότομα, την ώρα που το πλοίο ετοιμαζόταν να φύγει παραμονή Πρωτοχρονιάς, κι ενώ είχε ολοκληρωθεί η φόρτωση του πλοίου σε επιβάτες και οχήματα. Αυτά έγιναν για να δημιουργήσουν προβλήματα στην εταιρεία. Τα ξεπεράσαμε με μεγάλο κόστος, πρώτα ψυχικό και δευτερευόντως οικονομικό.
Οι προσφορές
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου, ο κ. Μανούσης προέβη σε συγκεκριμένες ανακοινώσεις σχετικά με οικονομικές διευκολύνσεις σε κατοίκους και επισκέπτες.
Θα είμαστε παρόντες
Από τότε είχα δηλώσει ότι η εταιρεία μας ήταν, είναι και θα είναι παρούσα στη συγκοινωνία της Σαμοθράκης. Από τότε είχαμε δηλώσει ότι είτε η γραμμή είναι επιδοτούμενη είτε όχι, εμείς θα παραμείνουμε στο νησί με το Νόνα Μαίρη, το οποίο έχουμε αποσβέσει και σχεδόν δεν χρωστάμε, κι άρα έχει χαμηλό κόστος λειτουργίας. Εάν επρόκειτο η γραμμή να επιδοτηθεί κιόλας, εμείς θα μπορούσαμε να αφήσουμε στην γραμμή το άλλο πλοίο, το ΣΑΟΣ ΙΙ, που είναι 8 ετών και το οποίο εάν δεν υπήρχε αυτή η στήριξη, δεν θα μπορούσε να παραμείνει στην γραμμή, γιατί έχει πολύ υψηλά τοκοχρεολύσια. Κανείς, όσο κι αν αγαπάει έναν τόπο, όσο κι αν θέλει να τον βοηθήσει, πρέπει και να μπορεί να το κάνει αυτό, κι όταν αυτά είναι οικονομικά μεγέθη, δεν μπορείς να τα παρακάμψεις ή να τα αγνοήσεις, γιατί είναι αμείλικτοι οι αριθμοί, όταν υπάρχει ποσό τοκοχρεολυσίου που ξεπερνά το 1 εκ. ευρώ σε ετήσια βάση, σημείωσε ο κ. Μανούσης, τονίζοντας ότι μετά τα προβλήματα και την πίεση των φορέων, του Νομάρχη, των βουλευτών, της τοπικής αυτοδιοίκησης, έγιναν οι ανάλογες επαφές κι έτσι αποφάσισε το υπουργείο να βοηθήσει και το νησί της Σαμοθράκης κάτι που κάνει για πολλά νησιά, σχεδόν για το 80% των νησιών του Αιγαίου, όπως τόνισε.
Προτεραιότητα στη Σαμοθράκη
Σύμφωνα με τον κ. Μανούση, όταν το κράτος βοηθά μία γραμμή, βοηθά πρώτον τους κατοίκους, όχι την εταιρεία.
Αυτός που βγαίνει σίγουρα κερδισμένος από την υπόθεση αυτή είναι ο κάτοικος της Σαμοθράκης. Έχουμε δηλώσει σε κύκλους του νησιού ότι εάν τελικά επιδοτούνταν η γραμμή και δίνονταν σε εμάς, μέρος των χρημάτων τα οποία θα εισπράτταμε, θα τα επιστρέφαμε με τη μορφή κάποιων παροχών προς το νησί.
Όπως ανακοίνωσε ο κ. Μανούσης, έχει παρθεί η απόφαση, ώστε η εταιρεία να ξανακατευθύνει τις δραστηριότητές της, κατά το μεγαλύτερο ποσοστό, από εκεί που ξεκίνησε. Οι δραστηριότητες της ΣΑΟΣ θα ξαναστοχεύσουν στο νησί της Σαμοθράκης.
Τα 10-12 πλοία που έχουμε θα τα εκμεταλλευτεί ή θα τα συν-εκμεταλλευτεί η εταιρεία, με άλλες εταιρείες εισηγμένες στο χρηματιστήριο ή μη, εκτός από 2 ή 3 πλοία που θα κρατήσει για τη γραμμή Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη. Έτσι λοιπόν, περιορίζοντας την δραστηριότητα και τον χρόνο που αφιερώναμε μέχρι τώρα για άλλες γραμμές, θα τον αφιερώσουμε αυτόν τον χρόνο σαν εταιρεία στην ίδια τη Σαμοθράκη και σε επενδύσεις που θα γίνουν επάνω στη Σαμοθράκη. Μπορεί σήμερα να συνεκμεταλλευτούμε με άλλες εταιρείες τα πλοία μας, αύριο – μεθαύριο μπορεί να τα πουλήσουμε, και τα χρήματα που θα προκύψουν να τα επενδύσουμε στη Σαμοθράκη και στην ανάπτυξη της, τον τουρισμό και σε άλλους τομείς που θα κριθούν αξιόλογοι. Κι εγώ σαν άτομο πιστεύω πως θα εκπληρώσω το όνειρό μου, το οποίο δεν ήταν άλλο από το να εγκατασταθώ μόνιμα εδώ, στον Έβρο, στην Αλεξανδρούπολη, στη Σαμοθράκη κι από εδώ να κατευθύνω τις επιχειρήσεις της ΣΑΟΣ.
Παράλληλα, εκτός από το ΣΑΟΣ ΙΙ, στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα βρίσκεται ακόμη ένα πλοίο της εταιρείας, είτε το Νόνα Μαίρη, είτε το Liberty, σε περίπτωση που υπάρξει κάποιο πρόβλημα με το ΣΑΟΣ.
Δρομολόγηση καταμαράν
Ο ιδιοκτήτης της SAOS, μίλησε και για δρομολόγηση καταμαράν 200 θέσεων, την περίοδο του Πάσχα. Όπως τόνισε, είναι νέας τεχνολογίας, του 1999 και βρίσκεται στο τελικό στάδιο των επιθεωρήσεων από τους ναυπηγούς της εταιρείας. Αυτή την στιγμή είναι στα Κανάρια Νησιά και την επόμενη εβδομάδα πρόκειται να επιθεωρηθεί εκ νέου από ναυπηγούς, ώστε να ελεγχθούν πάρα πολύ καλά οι μηχανές και να δρομολογηθεί η μεταφορά του στην περιοχή μας. Το καταμαράν αναπτύσσει ταχύτητα μέγιστη 35 μιλίων και υπηρεσιακή 32-22. Σε 50 λεπτά με υπηρεσιακή ταχύτητα θα φτάνει στο λιμάνι της Καμαριώτισσας και σε 35-40 σε αυτό των Θέρμων, ικανοποιώντας έτσι ένα πάγιο αίτημα των κατοίκων.
Για το κλίμα στο νησί
Εάν υποθέσουμε ότι μία άλλη εταιρεία πάρει την γραμμή, εμείς θα συνεχίσουμε τα δρομολόγια, με πλοίο όμως χαμηλότερου κόστους, όπως είναι το Νόνα Μαίρη. Θα παραμένουμε με το ΣΑΟΣ και το καταμαράν, δεν θα μπορούμε όμως να προχωρήσουμε στις ειδικές προσφορές που ανακοινώνουμε σήμερα.
Σχετικά με την αποκατάσταση του ιδιαίτερα αρνητικού κλίματος που υπάρχει στο νησί, μετά τις περιπέτειες των προηγούμενων εβδομάδων, ο κ. Μανούσης τόνισε:
Οι κάτοικοι φαντάζομαι κι ελπίζω ότι κατανοούν ότι τα προβλήματα αυτά δεν προκλήθηκαν από την εταιρεία. Σας θυμίζω πως στη διάρκεια των 32 χρόνων της λειτουργίας της ΣΑΟΣ κι ενώ πάντα γίνονταν απεργίες σε πανελλήνια κλίμακα, τοπικά δεν είχαμε απεργίες. Ακόμη κι όταν έγινε επίσχεση εργασίας, εμείς δεν χρωστούσαμε χρήματα στα πληρώματά μας. Κάποιοι απαίτησαν κάποιες υπερωρίες που πίστευαν ότι πρέπει να πάρουν από θητείες σε άλλα πλοία της εταιρείας.
Σε ό,τι αφορά τις προσπάθειες κατοίκων και φορέων του νησιού για δημιουργία εταιρείας λαϊκής βάσης, η οποία σαν στόχο έχει την δρομολόγηση ενός πλοίου, αλλά και τις πληροφορίες για την πρόθεση επιχειρηματιών από την Ορεστιάδα να δρομολογήσουν καταμαράν, σημείωσε:
Θα είναι πολύ ευχάριστο να υπάρχουν όχι ένα, αλλά και δύο και τρία και τέσσερα πλοία. Αυτό θα μας δίνει τη δυνατότητα κάποιους μήνες του χειμώνα να σταματούμε, εφόσον θα ξέρουμε ότι υπάρχουν κι άλλα πλοία στην γραμμή, να μοιράζουμε τους δύσκολους μήνες του χειμώνα και το καλοκαίρι να δουλεύουμε πάλι όλοι μαζί. Προς Θεού, ζούμε σε καθεστώς ελεύθερης οικονομίας, πιστεύω πως η πορεία μου στο νησί πρέπει να έχει αποδείξει κάποια πράγματα. Δεν μπήκα στη ναυτιλία για άλλο λόγο, δεν θέλησα ξαφνικά να γίνω εφοπλιστής… Έγινα εφοπλιστής, σε εισαγωγικά, γιατί δεν μ’ αρέσει σαν τίτλος, για να βοηθήσω το νησί και τελικά εισέπραξα και γκρίνιες και ύβρεις και λοιδορίες αρκετές.
Οι πρώτες αντιδράσεις
Οι πρώτες αντιδράσεις που έχουν καταγραφεί στο νησί, λίγες ώρες μετά τις ανακοινώσεις του κ. Μανούση ποικίλουν. Αυτοί που γνωρίζουν καλά τα πράγματα είναι επιφυλακτικοί και περιμένουν με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, ανάμεικτο με αγωνία, την απόφαση του δικαστηρίου σχετικά με την ένταξη ή όχι της εταιρείας του κ. Μανούση στο άρθρο 99.
Όπως τονίζουν, η ένταξη της εταιρείας στο άρθρο αυτό είναι ουσιαστικά η τελευταία ευκαιρία για να αποφύγει την ολοκληρωτική κατάρρευση.
Σε περίπτωση που αναλάβει ο κ. Μανούσης την απευθείας ανάθεση και πριν το διαγωνισμό (όπως αναμένεται και προβλέπεται) βγει η δικαστική απόφαση και η αίτηση για ένταξη στο άρθρο 99 δεν γίνει δεκτή, τότε ξεκινούν τα πραγματικά προβλήματα για την SAOS, αλλά και τη συγκοινωνία του νησιού που ενδέχεται να μπει σε νέες περιπέτειες. Μάλιστα, εκτιμάται πως το να πάρει την επιδότηση η SAOS, αποτελεί ουσιαστικά φιλί της ζωής, καθώς θα μπορέσει να την χρησιμοποιήσει σαν εγγύηση, προκειμένου να πάρει δάνειο και να ξεκινήσει την εξόφληση των μεγάλων χρεών της που εκκρεμούν και αφορούν κυρίως σε ασφαλιστικές εισφορές, εφορία και τέλη ελλιμενισμού από τα πλοία της που είναι δεμένα στα λιμάνια

  • Μετά την παραπάνω συνέντευξη η κ. Κική Ηπειρώτου τις επόμενες ημέρες έγραψε στην ΓΝΩΜΗ τα παρακάτω σχόλια.
Σχόλιο 1ο. Επιφυλάσσονται οι Σαμοθρακίτες και περιμένουν . . .
Είναι επιφυλακτικοί και δεν ξεχνούν οι κάτοικοι της Σαμοθράκης, παρά τις ανακοινώσεις και τις προσφορές της “SAOS FERRIES”. Δεν ξεχνούν τις περιπέτειες των τελευταίων ετών, την αγωνία για το εάν την επόμενη μέρα θα έχουν πλοίο, τον αποκλεισμό είτε στη μία πλευρά είτε στην άλλη, ιδιαίτερα κατά τον τελευταίο μήνα του 2008, με τις απεργίες και την επίσχεση εργασίας των ναυτεργατών. Δεν τους αφορά ποιος έχει δίκαιο και ποιος άδικο, αλλά το γεγονός ότι σχεδόν έκαναν Πρωτοχρονιά μέσα στο πλοίο, ότι ταξίδεψαν με γκαζάδικα για να φτάσουν στα σπίτια τους, αφού είχαν ταλαιπωρηθεί και αναγκαστεί να πληρώσουν ξενοδοχεία. Κ.Η.
Σχόλιο 2ο.
«Μέχρι χθες ο κ. Μανούσης ουσιαστικά μας εκβίαζε να πιέσουμε να πάρει αυτός το επιδοτούμενο δρομολόγιο. Δεν ανακοίνωνε δρομολόγια, πλήρωνε με δόσεις τις υποχρεώσεις του, έκοβε δρομολόγια και διάφορα άλλα, με στόχο να προκαλέσει αγανάκτηση στην τοπική κοινωνία και να την κάνει να απαιτεί από την πολιτεία μία λύση, όποια κι εάν θα είναι αυτή», λέει εκπρόσωπος των φορέων του νησιού που μιλά για συμπεριφορά «καρότου και μαστίγιου» από την πλευρά του πλοιοκτήτη: από τη μία δεν ανακοινώνει τα δρομολόγια και ταλαιπωρεί τόσο κόσμο κι από την άλλη κάνει προσφορές και δώρα. Αξίζει να σημειωθεί πως πάγιο αίτημα των κατοίκων, είναι εκτός από την καλή διάθεση να γίνουν και ουσιαστικές προσπάθειες για την αναβάθμιση των λιμανιών των Θέρμων και της Καμαριώτισσας, τα οποία σήμερα δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες του νησιού. Σε κάθε περίπτωση, ο χρόνος θα δείξει. Από τη μία, η επιφυλακτικότητα των κατοίκων κρίνεται ως δικαιολογημένη κι από την άλλη οι καλές προθέσεις του κ. Μανούση ως μία καλή εξέλιξη, εφόσον φυσικά τηρηθούν. Κ.Η.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
* Παρακάτω σας παραθέτω από την προκήρυξη του διαγωνισμού της γραμμής, από την ενότητα  Γ. ΛΟΙΠΑ ΕΓΓΡΑΦΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ, την παράγραφο δ. (την υπεύθυνη δήλωση που ο κ. Μανούσης έχει υπογράψει και έχει υποβάλλει στο φάκελό του, προκειμένου να συμμετέχει στον διαγωνισμό)!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                            Πειραιάς, 09 Φεβρουαρίου 2009
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
ΑΙΓΑΙΟΥ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ΚΛΑΔΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
ΤΜΗΜΑ Β’
Αριθ. Πρωτ.:3327.1/10/09

ΠΡΟΣ:Αποδέκτες Πίνακα Διανομής
Ταχ.Δ/νση : Ακτή Βασιλειάδη (Πύλη Ε2)
Ταχ. Κώδικας : 185 10 Πειραιάς
Τηλέφωνο : 2104191254 / 2104064264
ΘΕΜΑ: «Προκήρυξη Μειοδοτικού Διαγωνισμού για την Εξυπηρέτηση Δρομολογιακών Γραμμών με σύναψη Σύμβασης ή Συμβάσεων Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας Διάρκειας μέχρι δώδεκα (12) ετών»

Γ. ΛΟΙΠΑ ΕΓΓΡΑΦΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
δ)Υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του Ν. 1599/1986, όπως εκάστοτε ισχύει, με θεώρηση γνησίου υπογραφής, ότι σε κάθε περίπτωση ακινησίας του προσφερόμενου για την συμμετοχή στον διαγωνισμό πλοίου κατά την διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου θα αντικαθίσταται με άλλο συγκεκριμένο πλοίο αναλόγων προσόντων (το οποίο θα κατονομάζεται).
Στις περιπτώσεις που ο πλοιοκτήτης διαθέτει ένα μόνο πλοίο, μπορεί να δηλώσει πλοίο αναλόγων προσόντων άλλου πλοιοκτήτη εφόσον έχει την έγγραφη συναίνεση του. Στην περίπτωση αυτή υποβάλλεται και η έγγραφη συναίνεση.
Σε περίπτωση που δεν μπορεί να εξασφαλίσει πλοίο για την αντικατάσταση, το γεγονός αυτό αναφέρεται στην υπεύθυνη δήλωση.

Αγαπητοί φίλοι αναγνώστες του samothrakisnea.

Τα παραπάνω τα γνωστοποιώ στην κοινή γνώμη προκειμένου να γνωρίζουμε  οι Σαμοθρακίτες αλλά και όλοι οι άλλοι ενδιαφερόμενοι,  τόσο τις συμβατικές υποχρεώσεις της ΣΑΟΣ,  όσο και τις προσωπικές δεσμεύσεις του κ. Μανούση στην σχετική συνέντευξη τύπου που έδωσε στην Αλξ/πολη πριν εξασφαλίσει την επιδοτούμενη γραμμή μέχρι το 2018. 

Με τιμή
Σπίτάλας Βασίλης

Μέλος της 3μελούς Οργανωτικής Επιτροπής των 18 Φορέων της Σαμοθράκης, που αγωνιστήκαμε και πετύχαμε τότε μαζί με τους εκλεγμένους και άλλους θεσμικούς φορείς την εξασφάλιση της επιδοτούμενης γραμμής.

3 σχόλια:

  1. Autos pou frontizei gia to kalo mas, as frontisei na einai prota entaksei me osa uposxete kai osa upografei!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΦΙΛΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΙΤΣΑ ΖΑΜΕ'''''''''''

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γεια σας. Κοινοποιήστε το και στο face book προκειμένου να διαβαστεί και από αυτούς που δεν γνωρίζουν το blog.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

pdf

Πίσω στην κορυφή της σελίδας

Grab this Widget