Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2011

Μια χαμένη πινακοθήκη!

samothrakisnea: Με αφορμή την ανάρτησή μας για τον πολιτιστικό τουρισμό 25/2/2011 και το άρθρο του κ. Τερζάκη Δημήτρη, καθηγητή Τ.Ε.Ι Κρήτης, λάβαμε από αναγνώστη μας το παρακάτω e-mail. Πιστεύουμε ότι τα ερωτήματα αυτά μας απασχολούν όλους.

Τον Ιούλιο του 1999 ο Δήμος Σαμοθράκης (Δήμαρχος ήταν ο κ. Γ.Χανός) σε συνεργασία με το επιμελητήριο εικαστικών τεχνών Ελλάδας διοργανώνει  το Β΄ Διαβαλκανικό Συμπόσιο Δημιουργίας με την εποπτεία του Υπουργείου Πολιτισμού. Μάλιστα τονίζεται από το ΕΕΤΕ ότι ο Δήμος Σαμοθράκης «διαθέτει όλα τα στοιχεία για να γίνει κέντρο πολιτισμού και σημείο αναφοράς των λαών της Ευρώπης».Από τότε και για αρκετές χρονιές η διοργάνωση αυτή επαναλαμβανόταν κάθε δύο χρόνια σημειώνοντας μεγάλη επιτυχία και εξασφαλίζοντας τη συμμετοχή αναγνωρισμένων καλλιτεχνών. Ενδιάμεσα διοργανώνονταν το Πανελλήνιο Συμπόσιο Εικαστικής Δημιουργίας. Οι καλλιτέχνες που πέρασαν από το νησί και συμμετείχαν στα συμπόσια εικαστικής δημιουργίας πολλοί και καταξιωμένοι, παραχωρούσαν από ένα έργο τους στο Δήμο Σαμοθράκης με στόχο την δημιουργία μιας πινακοθήκης η οποία θα αποτελούσε τη βάση δημιουργίας ενός Διαβαλκανικού Κέντρου Δημιουργίας στη Σαμοθράκη.
Σήμερα μετά από τόσα χρόνια από εκείνο το πρώτο συμπόσιο, θα θέλαμε να μάθουμε αν εκείνα τα έργα τέχνης, υπάρχουν ακόμα κι αν ναι σε ποια κατάσταση και τι προβλέπεται να γίνουν?
Θα αξιοποιηθούν ποτέ, ή μήπως τα έργα αυτά είναι παραπεταμένα κάπου και καταστράφηκαν όπως ακριβώς έγινε πριν από ..13 περίπου χρόνια  με το ανεκτίμητο λαογραφικό υλικό του νησιού, που   βρέθηκε πεταμένο στην κυριολεξία σε δημοτικές αποθήκες  στ’ Αλώνια?

Σχετικοί σύνδεσμοι και δημοσιεύματα:
1999, 2000, 2001, 2003, 2005 , http://www.lilybakoyannis.gr/site.htmSt.bolonaki.com 2003 

6 σχόλια:

  1. Πρόκειται για πραγματικό πλούτο. Πού βρίσκεται; Ποια αντιμετώπιση είχε από τις δημοτικές αρχές; Είναι ασφαλισμένος; Ας απαντήσουν όσοι γνωρίζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Kapoia poli liga einai o diakosmos sto dimarxeio kai sto pnevmatiko kentro.Ola ta upoloipa einai se apothikes petamena xoris ixnos profilaksis kai arketa an oxi ola einai idi xalasmena (mouxla) klp, kai pi8anon eksafanismena.Oso de gia ta glipta ekei isos kapoia na kataliksane prosanamata se sompes. Akomi kai afto to sinedrio sumposio ginotan xoris ixnos sevasmou stin texni kai kai mallon apla kai mono gia to 8ea8ine kai gia ta posa pou erean apo tis opoiesdipote piges xrimatodotisis. O de dimos den voi8ouse ka8olou stis opoies anagkes ton kalitexnon gia ta ulika tous kai genika upirxe mia pliris adiaforia.
    Xoroi kai panigiria kai ousia pote.Aftoi eimaste.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. κρίμα να χάνονται τέτοιοι θησαυροί!
    κρίμα να μην εκτιμάται η τέχνη και η δημιουργικότητα κάποιων ανθρώπων που εμπνεύστηκαν από το νησί!
    Κάποιοι πρέπει να το δουν το θέμα, πρέπει να δημιουργηθεί μόνιμος χώρος έκθεσης των έργων!Δεν μπορεί να γίνεται αυτό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Άδικη η προσέγγιση του (α)20:50, τουλάχιστον όσο αφορά την εποχή που γίνονταν αυτά τα συμπόσια,ο Δήμος ήταν υποστηρικτής και αρωγός των συμποσίων αυτών και μόνο αδιάφορο δεν θα μπορούσαμε να τον χαρακτηρίσουμε, αρκετοί δημοτικοί υπάλληλοι δούλευαν τότε για πολλές ώρες και πέρα του ωραρίου τους για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των διοργανώσεων αυτών.
    Όσο για το χρήμα που "έρεε" από τις όποιες χρηματοδοτήσεις ήταν τόσο πολύ που ακόμα ...δεν έχει σταματήσει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Distixos den einai adiki i proseggisi filtate '21:50 giati ektos apo ton petro pou itan konta tous gia voi8eia kai tous odigous pou eprepe na tous metakinoune, apo kei kai pera i promi8eia ton ulikon itan to megisto empodio.Ftasane se simeio arketoi kalitexnes gia na mporoune na sinexisoune ta erga tous na zitane pragmata apo magazia. Opos tixaia ena paradeigma, xreiazotan na ftiaksoun xartopolto. Me to masima den ginete afto xreiazonte ergaleia poli apla.opos ena blender.Kai afto apo idioti magazi vre8ike. Akouareles kai xromata pou me mesolavisi kapoion an8ropon samo8rakiton erxotan amesa apo alekspoli. Lipame pou 8a stenaxoreso alla me kapoious apo tous kalitexnes pou exo epafi mporoune na sou perigrapsoun apeirou kalous istories apo ta sinedria.Kai den einai oloi ellines. Kai an isoun ekei eidika tin proti xronia stin teleti ton eggeneion den mporei 8a sou ekane kai sena entiposi to gegonos poious siko8ikan kai xeirokrotousan oi kalitexnes kai afou eixe kanei tin eisodo tou sta eggeneia o dimarxos. Tous an8ropous pou tous eixan pragmatika voi8isi. Gia rikse kai mia matia stin afisa pou eixe tipo8ei kai eixe stalei os deltio tipou. 8a deis kai 8a katalaveis mallon arketa . Koita tis dior8oseis.
    Den grafo tipota kakoproereta, aplos tosa xronia me tis poli paxies agelades kai den egine apolitos tipota gia tin dimiourgia tou eikastikou mouseiou i toulaxiston oso to dinaton kaliteri sintirisi ton ekatontadon ergon, akomi kai apo ton simerino dimarxo samo8rakis , den pistevo oti tora me ta terastia provlimata 8a mporesei na kanei to paramikro. Katastrafikan i kai klapikan kai pote den tous endieferan.Lipame kai stenaxorieme giati latrevo tin texni.
    To de proigoumeno kalokairi ksanair8e sto nisi o tote proedros tou ellinikou eikastikou epimelitiriou gia na dei an mporei na proxorisei to eikastiko xorio stin samo8raki.Alla afto einai allo 8ema.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. vlepo to katexeis to thema, an einai omos etsi tha ksereis kai polu kala oti ola osa eginan tote eginan me megali arnisi apo tin pleura pollon kai s' auti tin upothesi pou legotan politistiki provoli tis samothrakis doulepsan ki alloi ektos ap' auton pou idi exeis anaferei. kai edo tha ithela na thimiso mono enan apo autous pou stathike akourasta s' oles ekeines tis ekdiloseis ton Stauraki.
    i gnomi mou einai oti den prepei na stekomaste mono sta arnitika pou den diafono oti upirksan alla tha prepei omos na analogistoume kai me poso kopo eginan polla pragmata kai posa den eginan tin teleytaia 4etia!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

pdf

Πίσω στην κορυφή της σελίδας

Grab this Widget