ΠΑΠΑΝΤΙΔΗΣ ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ
Γραμματέας Συλλόγου επαγγελματιών Σαμοθράκης
Σας κοινοποιώ την επιστολή που παρέδωσα στον πρόεδρο του συλλόγου μας αλλά και στα λοιπά μέλη σχετικά με το θέμα της θαλάσσιας συγκοινωνίας.
Όπως βέβαια με ενημέρωσε ο πρόεδρος κύριος Γιάννης Γλήνιας, χθες είχε συναντήσεις με θετικές εξελίξεις στην Αλεξανδρούπολη για τις οποίες θα προκαλούσε κι ο ίδιος Δ.Σ. το οποίο θα πραγματοποιηθεί εντός του Σαββατοκύριακου και μετά θα εκδώσουμε σχετικό δελτίο τύπου.
Σαμοθράκη 19-03-2011
Προς:
Πρόεδρο συλλόγου επαγγελματιών Σαμοθράκης
Δ. Σ. συλλόγου επαγγελματιών Σαμοθράκης
Κοινοποίηση:
syepsa.blogspot.com
samothrakitika.blogspot.com
samothrakisnea.blogspot.com
Ράδιο Σαμοθράκη
Θέμα: Άμεση συνεδρίαση του Δ. Σ. με μοναδικό θέμα την διερεύνηση εναλλακτικής λύσης για την
θαλάσσια συγκοινωνία του νησιού μας.
Πρόεδρε και λοιπά μέλη του Δ. Σ. του συλλόγου επαγγελματιών Σαμοθράκης, μετά τις τελευταίες εξελίξεις στο θέμα της θαλάσσιας συγκοινωνίας του νησιού μας προβληματίστηκα πολύ. Διαπίστωσα όμως πως όλα αυτά τα χρόνια που συμμετέχω στα όργανα του συλλόγου ( Γενικές Συνελεύσεις και μετέπειτα εκλεγμένο μέλος του Δ.Σ.), δεν έχουμε κάνει κάποια ουσιαστική ενέργεια σχετικά με το θέμα αυτό, εκτός των υπογραφών που συγκεντρώσαμε το 2004 και καταφέραμε το τότε ΥΕΝ να επιδοτήσει την γραμμή Καβάλα – Σαμοθράκη – Λήμνο – Λαύριο, η οποία διατηρήθηκε για κάποια χρόνια. Εκτός αυτού τίποτα άλλο ουσιαστικό.
Το μονοπώλιο είναι ο καρκίνος του εμπορίου, δεν μπορεί λοιπόν όλα αυτά τα χρόνια να τρέχουμε πίσω από την SAOS FERRIES μόνο κι αυτό αποκλειστικά επειδή το ΣΑΟΣ ΙΙ ξεκίνησε να κατασκευάζεται από συμπατριώτες μας, από την στιγμή που ο κύριος Μανούσης αγόρασε το πλειοψηφικό πακέτο της εταιρίας, το πλοίο έπαψε να είναι των Σαμοθρακιτών, αυτοί απλά συμμετέχουν με κάποιο μικρό ποσοστό πλέον (απ΄ότι γνωρίζω). Άρα γιατί πιπιλίζουμε συνέχεια την καραμέλα των συναισθηματικών δεσμών; Και πάλι πολλές φορές τρέξαμε πίσω και δίπλα από τον κύριο Μανούση και ίσως καλά κάναμε για το καλό του νησιού μας. Προσωπικά ως γραμματέας έχω συντάξει πολλά έγγραφα τα τελευταία πέντε χρόνια που είμαι σε αυτή την θέση, σε Υπουργούς ακόμη και στον εκάστοτε Πρωθυπουργό για να επιδοτηθούν γραμμές υπέρ της ΣΑΟΣ και ειδικότερα υπέρ του ΣΑΟΣ ΙΙ (μερικές φορές μάλιστα διαφωνούσα με αυτήν την πολιτική αλλά συντασσόμουν με την πλειοψηφία του Δ.Σ.).
Μέχρι ενός σημείου αυτό είναι καλό και θεμιτό, όταν όμως δεν υπάρχει λύση από τους αρμόδιους φορείς στους οποίους στρεφόμαστε θα πρέπει να αναζητήσουμε αλλού λύσεις. Που; Να χτυπήσουμε την πόρτα άλλων εταιριών, που έχουν πλοία σε ακινησία. Χωρίς βέβαια σε καμία περίπτωση να θέλουμε να διώξουμε την ΣΑΟΣ από το νησί που τόσο πολύ άλλωστε αγαπάει… Πριν ενάμισι – δυο χρόνια, γνώριζα πως το τότε ακινητοποιημένο και ολοκαίνουργιο ΘΑΣΟΣ VIII (νυν ΦΑΙΔΡΑ) της εταιρίας Α.Ν.Ε.Θ, κινδύνευε να κατασχεθεί από την Τράπεζα που χρηματοδότησε την κατασκευή του. Πρότεινα λοιπόν να απευθυνθούμε στην Α.Ν.Ε.Θ και να διερευνήσουμε το ενδεχόμενο της δρομολόγησης του στη γραμμή Καβάλα – Θάσος – Σαμοθράκη – Λήμνος, κάτι που βέβαια ακούγονταν όταν ακόμη το πλοίο κατασκευάζονταν. Δεν έγινε τίποτα. Αυτές τις μέρες με το πρόβλημα που προέκυψε πάλι και με την περίπτωση να μείνει το νησί για δυο μήνες χωρίς συγκοινωνία (…), αφού ο κύριος Μανούσης έχει καταφέρει να κάνει την Σαμοθράκη και τους κατοίκους της πλαστελίνη στα χέρια του όποτε δημιουργείται κάποιο πρόβλημα για την εταιρία, σερφάροντας λοιπόν στο ιντερνέτ ανακάλυψα πως η ΝΕΛ έχει κάποια υπερσύγχρονα και ταχύπλοα πλοία σε ακινησία (ΑΛΚΥΟΝΗ, ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΟΥ, ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ Ι). Τα οποία μάλιστα χωράνε και στο υπάρχον λιμάνι της Καμαριώτισσας, γιατί υπάρχει και αυτή η καραμέλα που πιπιλίζεται συνεχώς: για να έρθουν καράβια πρέπει να μεγαλώσει το λιμάνι. Ποιος διαφωνεί πως πρέπει να μεγαλώσει το λιμάνι; Νομίζω κανείς γιατί πλέον τα περισσότερα πλοία είναι μεγάλα και δεν χωράνε να μπουν στο υπάρχον. Μέχρι όμως να γίνει αυτό, ορίστε πλοία υπάρχουν κι αν ψάξουμε σίγουρα θα βρούμε κι άλλα.
Η γνώμη μου λοιπόν είναι πως πρέπει να συνεδριάσει το Δ. Σ. του συλλόγου για να εξετάσει επιτέλους το ενδεχόμενο να επικοινωνήσουμε εμείς και όχι οι Υπουργοί με τις εταιρίες να τους εκθέσουμε το συγκοινωνιακό πρόβλημα της Σαμοθράκης, να ζητήσουμε αν διαθέτουν πλοίο σε ακινησία να το δρομολογήσουν στην περιοχή μας και να τους διαβεβαιώσουμε πως θα είμαστε δίπλα τους σε όποια βοήθεια χρειαστούν…
Με τις μονοπωλιακές – εκβιαστικές πολιτικές Μανούση, να σημειώσω πως προσωπικά με τον άνθρωπο Μανούση δεν έχω καμία διαφορά με την τακτική του πολλές… Δεν μπορούμε και δεν πρέπει να αφήσουμε άλλο την Σαμοθράκη έρμαιο του. Ο σύλλογος μας είναι δραστήριος, σε αυτό το θέμα όμως έχει υστερήσει κι ευθυνόμαστε κι εμείς για την τουριστική κατάντη του νησιού μας. Πιστεύετε πως φέτος με την οικονομική κρίση που μαστίζει την Πατρίδα μας και μόνο με την γραμμή Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη θα έρθουν Έλληνες επισκέπτες πέρα από την περιφέρεια μας, αφού χρειάζεται να ξοδέψουν μια περιουσία σε καύσιμα και διόδια κι άλλη μια στα εισιτήρια ειδικά των αυτοκινήτων;
Αν εμείς από την πλευρά μας κινηθούμε προς αυτήν την κατεύθυνση, ασχέτως αποτελέσματος πιστεύω πως σε οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει ξανά, δεν θα υπάρξει κανείς συμπατριώτης μας να μας κατηγορήσει για αδράνεια και αδιαφορία, γιατί δεν μπορεί κάποια στιγμή θα προκύψει εφόσον ένα καράβι φεύγει και έρχεται στο νησί ειδικότερα τώρα που υπάρχει ο κίνδυνος η εταιρία να χάσει τα υπόλοιπα <<αξιόπλοα>>… καράβια της και δεν υπάρχει η δυνατότητα να αντικαταστήσουν το ΣΑΟΣ ΙΙ αν χρειαστεί, όπως συνέβαινε κατά το παρελθόν…
Δηλώνω πως αν η πρόταση μου δεν γίνει αποδεκτή και σύμφωνα με τις πεποιθήσεις μου, δεν υπάρχει λόγος να παραμείνω στο Δ. Σ.
Ευχαριστώ για τον χρόνο σας
Παπαντίδης Ειρηναίος
Κύριε Παπαντίδη Ειρηναίε μπράβο σας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίμαι πολύ περίεργος αν τελικά θα γίνει δεκτή η πρότασή σας από τον σύλλογό σας που τόσα χρόνια με συνέπεια και σοβαρότητα εκπροσωπείτε!
Στην δική μου πρόταση της προηγούμενηςΤετάρτης που πρότεινα στον Σύλλογό σας να πάρει βρωτοβουλία για κοινή συνεδρίαση των φορέων του νησιού για τη συγκοινωνία του νησιού μας, κάτι που είχε γίνει πριν σχεδόν χρόνια και είχε ως αποτέλεσμα την κοινή έκφραση του νησιού μας και που είχαμε τότε μαζί με τον δήμο επιβάλλει όλες τις θέσεις μας και προς την Νομαρχία και προς την Πολιτεία, (τότε θεσπίστηκε η επιδότηση των δρομολογίων), ενώ ο πρόεδρός σας κ. Γλήνιας Ι. (που είναι και πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων Σαμοθράκης)στην τηλεφωνική μας συζήτηση που είχαμε πριν υποβάλλω την πρότασή μου, όχι μόνο συμφώνησε μ' αυτήν αλλά και την επιβράβευσε, μέχρι και αυτή τη στιγμή όχι μόνον δεν μου τηλεφώνησε για να μου εξηγήσει γιατί άλλαξε θέση και δεν κάλεσε τους φορείς, αλλά ούτε καν το τηλέφωνό του δεν σηκώνει όταν του τηλεφωνώ!
Δεν σας κρύβω ότι υποψιάζομαι σύμπλευση του κ. Γλήνια με τον κ. Μανούση!
Με εκτίμηση
Σπιτάλας Βασίλης
Ειρηναίε μπράβο! Αυτή είναι η πραγματικότητα, οι εκβιασμοί και τα τετελεσμένα πρέπει να σταματήσουν. Η συγκοινωνία ενός τόπου, ενός νησιού πρέπει να απεμπλακεί από τα "σχέδια" ενός επιχειρηματία κρατικοδίαιτου που έχει ως μοναδική στρατηγική τον εκβιασμό της πολιτείας με όπλο την απομόνωση ή όχι του νησιού μας.
ΑπάντησηΔιαγραφή